V plánovaných akcích jsou již vypsány termíny všech akcí až do letního tábora. Počítejte prosím s nimi.

Podzimní prázdniny Hojsova Stráž 26. až 30. října 2013

Tentokrát jsme se na podzimní prázdniny vypravily do Hojsovy Stráže - Brčálníku. Po sobotní cestě zpestřené vlakovou výlukou jsme se stihli vydat už jen na krátký výlet po okolí, kde jsme si prošli naučnou stezku. Zato v neděli náš čekala dlouhá cesta ze Špičáku přes Čertovo a Černé jezero zpátky do Brčálníku. Část cesty jsme šli po pohádkové naučné stezce a tak nám cesta rychle ubýhala. V pondělí jsme navštívili pohádkovou zemi, kde se ukrývala spousta skřítků. Ve zbylých chvílích jsme hráli nejrůznější hry a také se vydali na kratší výlet po okolí. Další den jsme měli v plánu výlet na Pancíř, jelikož ale od rána pršelo, trochu jsme si zkrátili trasu. Naštěstí brzy přestalo pršet a tak jsme mohli po návratu zpět do Brčálníku ještě vyrazit na hřiště. Někdo blbnul na prolézačkách a kdo chtěl, šel si zahrát s vedoucími frisbee. Středeční dopoledne jsme trávili částečně blbnutím na hřišti a částečně balením, jelikož jsme museli hned po obědě vyrazit na vlak (tedy vlastně autobus, protože výluka stále pokračovala).

Čekání na drezínu
Už jedeme
Ale jenom kousek po nádraží
Cesta vedla i po sjezdovce
Oběd u jezera

Fotogalerie, více fotek ve střediskové fotogalerii.

Tábor Žlutice 30. června až 13. července 2013

Letošní tábor se odehrával v Japonsku za vlády císaře Go-Toby, který jmenoval shogunem Minamota no Yorimota. Pod jeho vedením odešla vlčata a skauti budovat nový shogunát Kamakura. Během tábora se kluci zdokonalovali v samurajském umění a plnili nejrůznější zkoušky pro postup na vyšší úroveň. Od určité úrovně již mohli nosit meč a tím se lépe bránit před nájezdy Mongolů.

Jednu noc museli kluci strávit v improvizovaných přístřeších, jelikož byli varováni před nájezdem velké tlupy Mongolů, kterým by se nedokázali ubránit. V táboře však zanechali rodové vlajky, které jim byly ukradeny a tak se následující den vydali za Mongoly a po těžkém boji vlajky získali zpět.

Po několik dnech klidu se pokusil neznámý atentátník zabít shoguna, naštěstí však neúspěšně. V následujících dnech se kluci snažili vypátrat, kdo usiluje o shogunův život. Skládali indicie, až nakonec přišli na skutečnost, že císařský regent Nitta Yoshisada je ten, kdo chce získat shogunovu moc. Proto se okamžitě vydali do regentova sídla se zatykačem na jeho osobu. Regent se však nevzdal a tak nastal boj, při kterém Yoshisada i celá jeho garda padli.

Tábor jsme měli zpestřený také hasičským cvičením, kdy nás večer hasiči evakuovali z tábora do Žlutické školy, tam jsme přespali do druhého dne, posnídali a hasičskými auty se zase vrátili zpět do tábora.

Stavba stanů
Vztyčování stožáru
Míša si vyrábí podlážku do stanu
První táborový oheň

Fotogalerie, více fotek ve střediskové fotogalerii.

Rádi bychom poděkovali majiteli louky Ing. Josefu Chárovi z Chyše a panu Pekárkovi, kteří nám ve všem vyšli vstříc a bez nich by se letošní tábor nemohl konat.

Výprava 18. května 2013

Jelikož se meteorologům moc nepovedla předpověď, sešlo se nás za deštivého rána jen osm - dva vedoucí a šest kluků. Vyrazili jsme vlakem z Řepského nádraží směrem na Rakovník a vystoupili jsme v Řevničově. Odtud nás úspěšně vedl Cipísek po turistických značkách až do železničního muzea v Lužné u Rakovníka. Tam jsme poobědvali, prohlédli si všechny možné malé i obrovské parní i dieslové lokomotivy, podívali se na modelové kolejiště a prohlédli si další vybavení týkající se železniční dopravy. Jelikož bylo do odjezdu vlaku na cestu zpět ještě dost času, vrátili jsme se kousek zpátky do lesa, kde jsme si zahráli několik her včetně medvědů, kdy každý musel vylézt na strom alespoň tak vysoko, aby na něj medvěd ze země nedosáhl. Pak už jsme se vrátili na nádraží s vydali se za krásného počasí na cestu zpět.

Fotogalerie.

V železničním muzeu
Nejmenší parní lokomotiva
Točna
Novější dieslové lokomotivy
Jedny z nejstarších

Čarodějnice 27. dubna 2013

U klubovny se konal čarodějný slet, kterého se zúčastnilo mnoho čarodějnic a čarodějů. Když se rozdělili do čtyř skupinek, mohlo začít soupeření v rozličných disciplínách jako třeba Obživa, příprava scének na téma Reklama na koště, Reklama na kotlík apod. Další disciplínou byl Kurz létání, pak následoval Létající koberec. Čarodějnice a čaroděje pak ještě čekalo Kouzlení na cíl a na závěr přenášení Vzácného lektvaru. Po vyhodnocení soutěží proběhlo ještě vyhlášení Miss čarodějnice a Missák čaroděj a pak už se mohlo přistoupit ke zlatému hřebu večera - upálení čarodějnice a opékání špekáčků.

Více fotek z čarodějnic a ještě více ve střediskové fotogalerii.

Hlavní čarodějnice
Zahájení čarodějného reje
Čarodějnice a čarodějové

Výprava k Sázavě 13. dubna 2013

Na první skutečně jarní výlet jsme se vydali k řece Sázavě. Měli jsme štěstí a počasí konečně začalo připomínat jaro, a tak jsme si docela užili cestu z Kamenného přívozu do Petrova. Cestu jsme si krátili několika hrami a nespočtem přestávek na svačinu. I přes to jsme přišli do Petrova příliš brzy, a tak jsme ještě docela dlouho blbli a hráli hry na louce nedaleko vlakové stanice.

Fotky z výpravy.

Vydry pod mostem v Kamenném přívozu
Povodeň
Návrat do pravěku k pazourkům
Skupinové foto
Bratři zlobí

Výprava s Beruškami 9. března 2013

Na březnovou výpravu jsme vyrazili netradičně společně s oddílem Berušek a tak nás bylo docela hodně - skoro třicet. Cíl výpravy byla rozhledna Děd nedalekou Berouna, na kteoru jsme stoupali z Nižboru. Počasí bohužel moc nepřálo a tak jsme z rozhledny dohlédli jen na vrcholky nejbližších stromů. Kousek před Berounem jsme si ještě zahráli krokodýlí hru, při které vlčata a berušky kradli z krokodýlího jezírka jejich dobroty, ale nesměli se nechat krokodýlem sežrat. Po hře jsme se již úplně promočení vydali ne berounské nádraží a pak už vlakem domů do sucha. Fotky z výpravy.

Oběd
Rozhledna Děd
Mlha, co by se dala krájet
Míra na rozhledně
Vašek se chtěl taky vyfotit

Výprava do okolí Křivoklátu 19. ledna 2013

Letošní první výprava nás zavedla do okolí Křivoklátu. Jelikož konečně propukla ta správná zima, většinu cesty si vlčata zpestřovala koulováním a klouzáním se po kluzké cestě. Při zastávkách na svačinu propukly i velké koulovačky všech vlčat proti vedoucím a tak nejedno vlče pak vypadalo spíš jako sněhulák. Fotky z výpravy.

Křivoklát

Z našeho programu

2016_07_08 15_26_34.jpg

Junák - český skaut,
10. středisko Bílá Hora Praha, z. s.